Kleine tip mijnerzijds

Het is raadzaam om als je het relaas over onze vakantie niet in omgekeerde volgorde wilt lezen, rechts in het menu het oudste bericht (
Opening in de maand september) aan te klikken en vanaf daar langzaam verder te lezen tot aan het heden.

donderdag 9 mei 2013

051 - Dag 1 - donderdag 9 mei 2013

Vanmorgen zijn we om 03:00 uur opgestaan. Rustig aan gedaan en om even over half vijf kwamen Gaby en Britt. De taxi was op tijd en om 5:50 uur waren we op Schiphol. We moesten bij zo'n pilaar inchecken maar dat ging niet helemaal goed: de instapkaarten voor de kies kwamen er niet uit. Dus toen moesten we alsnog naar een balie. Met alle instapkaarten gingen we door de douane en toen wat gegeten engedronken bij de McDonald's. Na wat inkopen te hebben gedaan naar de gage en het vliegtuig vertrok mooi op tijd: 09:00 uur.

Het is nu 14:15 en als het goed is landen we over drie uur en drie kwartier in Atlanta. Voorlopig vermaken we ons met films, spelletjes, puzzelen en lezen.

Deel 2: het is nu 21:48 plaatselijke tijd. Dat betekent 3:48 in Nederland en nu ruim 24 uur op. Ja, ik dan. Want Max, Britt, Gaby (in die volgorde) slapen al en Sandra staat nog even onder de douche voordat zij ook ter ruste gaat.

12:00 uur plaatselijke tijd waren we in Atlanta. Een erg groot vliegveld. De metro die je van hal naar hal brengt heeft al 6 haltes en die liggen niet vlak naast elkaar. daar eerst door customs. De rij was daar lang niet zo lang als destijds in Washington en na door een zeer vriendelijke meneer te zijn geholpen moesten we de koffers overzetten en toen door de douane wat vrij rommelig ging. We waren ruim op tijd alleen hadden we geen instapkaarten voor de volgende vlucht. Dat leverde nog een klein probleempje op maar we zaten wel op tijd (02:50 uur)in het vliegtuig naar Orlando.

De vlucht naar Orlando was erg kort. Één en een half uur waarvan we net een uur daadwerkelijk in de lucht hebben gezeten. In Orlando hadden we de koffers heel snel en na een minuut of 20 in de rij, gingen we de auto halen. En jawel, het was inderdaad een Chevrolet Tahoe en ook nog een prachtige witte. Precies zoals Maurice stilletjes gehoopt had. Een grote bak met alles er op en er aan. Behalve een versnellingspook. Tenminste, niet in de middenconsole maar, zoals bleek na de uitleg van een uiterst vriendelijke medewerker, aan het stuur.

Toen op naar de villa. We reden maar ėėn keer verkeerd en wel precies bij Disney dus dat was geen ramp. Rond zeven uur waren we bij de villa. En wat voor een villa. Een prachtig ruime en zeer goed ingerichte villa. Inclusief stekkerdoos met Amerikaanse stekker. Er was aan vrijwel alles gedacht. Alleen misten we een badkamer. Maar na even zoeken. Vond Gaby ook de vierde badkamer.

Na het uitpakken van de koffers op naar de Publix die nog dichter bij de villa zat dan de vorige keer in Davenport. Ook daar weer enorm aardige mensen (de bakker was een Gepensioneerde Vietnam veteraan die net terug was van een zesweekse rondreis door de VS samen met zijn vrouw die hij kende van high school. Amerikaanser kan bijna niet.

Thuisgekomen even snel wat gegeten. Brood met ham en kaas en sla. En toen dus naar bed. Maar eerst wel nog even een flesje bud genomen: