Kleine tip mijnerzijds


Het is raadzaam om als je het relaas over onze vakantie niet in omgekeerde volgorde wilt lezen, rechts in het menu het oudste bericht (
Opening in de maand september) aan te klikken en vanaf daar langzaam verder te lezen tot aan het heden.

dinsdag 27 november 2012

026 - Tickets en een auto (deel 3)

19 november kregen we een mailtje met als onderwerp TIME/FLIGHT CHANGE for party: Maurice Haijes. En dat betekent in de meeste gevallen wijziging van de vluchttijden. En dat was ook nu het geval. Ons vluchtschema is nu:

Heenreis:

  • 08:15 AM Schiphol - 10:45 AM Detroit, Michigan (reistijd 8:30) Airbus A330-300 26 A-F
  • 12:10 PM Detroit, Michigan - 02:49 PM Orlando, Florida (reistijd 2:39) Boeing 757 35 A-E
Terugreis:

  • 02:00 PM Orlando, Florida - 04:41 PM Detroit, Michigan (reistijd 2:41) Boeing 757-300 28 B-F
  • 07:05 PM Detroit, Michigan - 09:05 Schiphol (reistijd 8:00) Airbus A330-300 30 A-F
Wat is er gewijzigd:
  1. We vertekken drie kwartier eerder van Schiphol (08:15 i.p.v. 09:00)
  2. We hebben 5 minuten minder tijd om over te stappen in Detroit (1:25 i.p.v. 1:30)
  3. We stappen over in Detroit, niet in Atlanta.
  4. We zijn ruim een half uur eerder in Orlando (2:49 i.p.v. 3:26)
  5. We hebben een uur langer de tijd om over te stappen in Detroit op de terugreis (2:24 i.p.v. 1:24)
  6. We komen een uur later terug op Schiphol (09:05 i.p.v. 08:05)
Is dat erg? Op de heenreis hebben we 5 minuten minder de tijd om door customs te gaan, de koffer van de ene op de andere band te zetten en door de paspoort controle te gaan. Als we dat in 1'30 niet halen halen we het in 1'25 ook niet. Das logisch. Maar als we het in 1'30 halen, halen we het dan ook in 1'25? Dat gaan we zien. V.w.b. de terugreis: misschien is dat uurtje langer wel lekker om even wat behoorlijks te eten.




Dan nog even de vliegtuigen:

De Airbus A330-300:

De Boeing 757-300:




Geen opmerkingen: